Баранинський заклад дошкільної освіти
Закарпатська область, Ужгородський район

Асистент вихователя Ганна Бушко

Ганна Бушко

Освіта: Мукачівський педагогічний університет

вчитель початкових класів, бакалавр.

Стаж роботи:  5 років.

Досвід роботи над яким працює: "Адаптація та соціалізація дітей з особливими освітніми потребами".

Педагогічне кредо: "Дитина - неповторна і дивовижна краплинка чистої, живої, джерельної води, яку треба берегти, цінити, любити і лише тоді вона перетвориться в повноводну річку, бездонне море, могутній океан - океан почуттів, емоцій, вражень".

    

ІНДИВІДУАЛЬНА ПРОГРАМА РОЗВИТКУ
на 2022-2023 навчальний рік

1. Загальні відомості

Прізвище, ім’я, по батькові  дитини : _____________

Дата народження : ________________

Прізвище, ім’я, по батькові батьків або інших законних представників дитини : ________

         Телефон :______________

 Адреса проживання: ________________

Дата зарахування до закладу: 1.09.21р.

Група : різновікова група ,,Соняшник”

2. Відомості про особливості розвитку дитини (стан здоров’я, фізичний і мовленнєвий розвиток, когнітивна, емоційно-вольова сфери, освітня діяльність, наявний рівень знань, здібностей, умінь, навичок, особливі освітні потреби тощо)

  

                       Зміст

Джерело інформації

Сестра медична старша

Хлопчик фізично розвинений добре, ріст, вага дитини відповідає віковій нормі.Спостерігається затримка мовного та інтелектуального розвитку.

За висновками  медичного огляду

Вихователь

 Дитина рідко встановлює зоровий контакт.Соціальна взаємодія викликає роздратування і бажання ізолюватися.Грається сам, перебуває наче у своєму власному світі, не наслідує гру інших дітей.Агресивно реагує на зауваження.Мовлення відсутнє.Дитина важко йде на емоційний контакт. Індивідуальні ігри зводяться  до маніпуляції іграшками.

За результатами індивідуальної психологічної діагностики

Вчитель-логопед

У хлопчика порушень в будові артикуляційного апарату не виявлено. Спостерігаеться затримка мовного розвитку. Мовлення відсутнє.інколи видає звуки ,,к” та ,,а”. Спонтанне висловлювання інших звуків,слів та висловлювань не спостерігається. Увага не стійка, постійно відволікається. Розуміє словесну інструкцію але лише деколи її виконує .Спостерігаються постійно труднощі при зосередженні уваги.Інтерес до співпраці з дорослими низький.Дрібна моторика пальців рук розвинена слабо.

За результатами індивідуальних спостережень

3. Додаткові освітні та соціальні потреби дитини (додаткова підтримка асистентом дитини, супровід соціальним працівником тощо)

Так (зазначити потреби) :супровід асистента, вчителя-дефектолога, вчителя-логопеда.

4. Психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги

Найменування заняття

Фахівець, який проводить заняття (прізвище, ім’я по батькові, спеціальність)

Місце проведення заняття

Розклад проведення

Логопедичні заняття

Бушко Г.Ю. : вчитель-логопед

Логопедичний

куточок

 Вівторок 9:00 – 10:00

Корекційно-розвивальні заняття

Бушко Г.Ю. : вчитель- дефектолог

Логопедичний куточок

                                  Пятниця 9:00 –    10:00

 

 

5. Освітня програма, рекомендована інклюзивно-ресурсним центром для роботи з дитиною: за умови інклюзивної форми навчання модифікована типова освітня програма для дошкільників закладів середньої  загальної середньої освіти для дітей з (вказується нозологія)

Освітня програма, якою користується вихователь групи (зазначити назву програми) : програма розвитку дітей дошкільного віку ,,розквіт”

6. Адаптація та модифікація освітніх програм

 

Назва адаптації

Так/ні

Примітка

Пристосування середовища

 

 

  • доступність

так

 

 

  • освітлення

так

 

 

 

  • рівень шуму

так

 

 

 

 

  • приміщення для усамітнення

так

 

 

 

Психолого-педагогічна адаптація

 

 

  • використання візуального розкладу

так

 

 

 

  • збільшення часу на виконання завдань,

так

 

 

 

  • збільшення обсягу допомоги (фізична допомога, зразок, нагадування)

так

 

 

 

  • руховий режим, використання засобів концентрації уваги

так

 

 

 

  • використання заохочень

так

 

 

 

  • використання засобів концентрації уваги

так

 

 

 

Адаптація навчального матеріалу

 

 

  • картки-підказки, картки-інструкції

  так

 

 

 

  • засоби альтернативної комунікації

  так

 

 

 

Модифікація

 

 

  • Скорочення змісту матеріалу

  так

 

 

 

  • Зниження вимог до участі в роботі

 так

 

 

 

Інше

 

 

 

 

Необхідне спеціальне обладнання: не потребує

7. Індивідуальний план роботи дитини (розробляється відповідно до особливостей розвитку дитини)

Освітня лінія : Особистість дитини

Цілі та завдання

Очікувані результати/уміння

Моніторинг та оцінювання досягнень

 

 
 

1.Формування комунікативних навичок спілкування.

2.Розвивати навички самообслуговування.

 

Добре розвинені комунікативні навички, емоційна чуйність, наслідування, знайома з правилами поведінки..

Виконує трудові доручення, вміє доводити справу до кінця, володіє навичками самообслуговування.

 

 

 

Освітня лінія : Дитина в соціумі

Цілі та завдання

Очікувані результати/уміння

Моніторинг та оцінювання досягнень

 

 
 

1.Виховувати дружелюбне ставлення до інших дітей, уміння допомагати, не конфліктувати

Легко вступає в контакти з дітьми; допомагає товаришам виконувати різні доручення дорослих, із задоволенням відгукується на прохання товаришів.

 

 

 

 

 

Освітня лінія : Дитина в природному довкіллі

Цілі та завдання

Очікувані результати/уміння

Моніторинг та оцінювання досягнень

 
 

1.Ознайомлення  дитини з елементарними зв'язками між явищами природи та змінами в житті рослин

2..Онайомлення дитини з  різноманітним світом тварин (свійських і диких)

 

При ознайомленні з навколишнім світом показує на малюнку  частини доби,  пори року.

Працює з картинками тварин.

 

 

Освітня лінія : Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі

Цілі та завдання

Очікувані результати/уміння

Моніторинг та оцінювання досягнень

 

 
 

1.Вивчити геометричні фігури

2.Навчити групувати предмети за кольорами, розмірами , формою.

3.Вправляти у вмінні співвідносити предмети

 

Розрізняє геометричні фігури, має уявлення про форму, показує основні кольори, співвідносить предмети за розміром та кольором.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Освітня лінія : Дитина у світі культури

Цілі та завдання

Очікувані результати/уміння

Моніторинг та оцінювання досягнень

 
 

1.Формувати уявлення про процес діяльності.

2.Розвивати стійкий інтерес до образотворчого мистецтва.

 

 

 

 

 

Всі види продуктивної діяльності викликають у дитини інтерес. Любить малювати ,ліпити, клеїти.

 

 

 

 

 

 

 

                                                                           

 

 

Освітня лінія : Гра дитини

Цілі та завдання

Очікувані результати/уміння

Моніторинг та оцінювання досягнень

 
 

1.Вчити брати учать у різних іграх.

2.Розвивати за допомогою дидактичних ігор пізнавальні процеси дитини.

 

 

 

 

Виявляє самостійність у виборі дидактичних ігор. Полюбляє грати в різне лото.(Маша і Ведмідь, дикі тварини тощо).

Бере участь в спортивних іграх разом з іншими дітками.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Освітня лінія : Мовлення

Цілі та завдання

Очікувані результати/уміння

Моніторинг та оцінювання досягнень

 
 

1.Формувати уміння вслухатися в мовлення  й давати мовні реакції.

2.Розвивати слухову та зорову пам'ять

3. Навчити дитину умінню зіставляти предмети та дії з їх словесними позначеннями.

 

 

Вміє вимовляти окремі звуки.Повторяє звуки тварин.Виконує артикуляційну гімнастику.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8. Фахівці, які здійснюють психолого-педагогічний супровід дитини з особливими освітніми потребами

Прізвище, ім’я, по батькові

Найменування посади/спеціальності

Підпис

Бушко Г.Ю.

Асистент вихователя

 

Логвінова Тетяна Степанівна

Вихователь

 

Матей Ганна Іванівна

Вихователь

 

Бушко Г.Ю.

Вчитель-логопед

 

 

 

 

 

9. Погодження індивідуальної програми розвитку з батьками/іншими законними представниками дитини

Я, _________

(прізвище, ім’я, по батькові)

брала участь у розробленні індивідуальної програми розвитку та згодна з її змістом.

_________________________________________________

     (підпис батька (матері)/інших законних представників дитини)

Дата ___________________________

 

 

 

 

 

10. План консультування батьків/інших законних представників дитини у процесі розроблення/виконання індивідуальної програми розвитку

   Дата

              Тема консультації

Відповідальні особи

6.09.

Мікроклімат родини

Бушко Г.Ю. Логвінова Т.С.

13.09.

Від чого залежить розвиток дитини?

Бушко Г.Ю. Логвінова Т.С.

6.10

Режим дня дошкільника

Бушко Г.Ю. Логвінова Т.С.

20.10

Як допомогти дитині впоратися з емоціями?

Бушко Г.Ю. Логвінова Т.С.

11.11

Абетка харчування

Бушко Г.Ю. Логвінова Т.С.

3.12

Безпека дитини на дорозі

Бушко Г.Ю. Логвінова Т.С.

 

 

11. Засідання фахівців, які здійснюють психолого-педагогічний супровід дитини з особливими освітніми потребами

Дата :

Присутні :

Питання, винесені на розгляд:

  1. Розроблення індивідуальної корекційно-розвивальної програми .

Розподіл обов'язків вихователя , асистента вихователя , вчителя-логопеда та практичного психолога  в роботі з дитиною

 

 

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА

від 10 квітня 2019 р. № 530
Київ

Про затвердження Порядку організації діяльності інклюзивних груп у закладах дошкільної освіти

Кабінет Міністрів України постановляє:

Затвердити Порядок організації діяльності інклюзивних груп у закладах дошкільної освіти, що додається.

Прем'єр-міністр України

В.ГРОЙСМАН

Інд. 73


 



 

ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 10 квітня 2019 р. № 530

ПОРЯДОК
організації діяльності інклюзивних груп у закладах дошкільної освіти

1. Цей Порядок визначає організаційні засади діяльності інклюзивних груп у закладах дошкільної освіти незалежно від підпорядкування та форми власності, крім закладів дошкільної освіти (ясел-садків) компенсуючого типу, будинків дитини, закладів дошкільної освіти (дитячих будинків) інтернатного типу, з метою реалізації права дітей з особливими освітніми потребами дошкільного віку на освіту за місцем проживання, соціальну адаптацію та підготовку до отримання наступного рівня освіти.

2. Порядок зарахування, відрахування та переведення вихованців до державних та комунальних закладів освіти для здобуття дошкільної освіти затверджується МОН.

Порядок зарахування, відрахування та переведення вихованців до приватних і корпоративних закладів освіти для здобуття дошкільної освіти визначається засновником (засновниками).

Для дітей з особливими освітніми потребами додатково подається висновок інклюзивно-ресурсного центру про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини.

За наявності інвалідності в дитини до заяви додається копія медичного висновку про дитину з інвалідністю віком до 18 років, надана лікарсько-консультативною комісією, або копія посвідчення особи, яка одержує державну соціальну допомогу відповідно до Закону України “Про державну соціальну допомогу особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю”, копія індивідуальної програми реабілітації дитини з інвалідністю.

Інклюзивна група утворюється засновником (засновниками) в обов’язковому порядку у разі звернення батьків або інших законних представників дитини з особливими освітніми потребами.

3. Директор закладу дошкільної освіти несе відповідальність за організацію та якість освіти, зокрема інклюзивної.

4. Засновник (засновники) закладу дошкільної освіти за умови утворення інклюзивної групи має забезпечити в установленому законодавством порядку:

приведення території закладу, будівель та приміщень у відповідність із вимогами державних будівельних норм щодо закладів дошкільної освіти та інклюзивності;

створення відповідної матеріально-технічної та навчально-методичної бази, у тому числі необхідні навчально-методичні і навчально-наочні посібники, навчально-дидактичне та ігрове обладнання;

утримання відповідного штату працівників, зокрема асистента вихователя інклюзивної групи;

облаштування ресурсної кімнати для проведення психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових занять.

5. Для забезпечення ефективності освітнього процесу в інклюзивних групах кількість дітей з особливими освітніми потребами має становити не більше трьох осіб, зокрема:

одна - три дитини з числа дітей з порушеннями опорно-рухового апарату, із затримкою психічного розвитку, зниженим зором, слухом, легкими інтелектуальними порушеннями тощо;

не більше двох осіб з числа дітей сліпих, глухих, з тяжкими порушеннями мовлення тощо;

не більше однієї дитини із складними порушеннями розвитку.

6. Для забезпечення індивідуалізації освітнього процесу для дітей з особливими освітніми потребами відповідно до висновку інклюзивно-ресурсного центру про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини, індивідуальної програми реабілітації дитини з інвалідністю (за наявності) складається індивідуальна програма розвитку за формою згідно з додатком.

Індивідуальна програма розвитку розробляється командою психолого-педагогічного супроводу, до складу якої входять педагогічні працівники (директор закладу дошкільної освіти або вихователь-методист, вихователі, асистент вихователя інклюзивної групи, практичний психолог, соціальний педагог, вчитель-логопед, вчитель-дефектолог (з урахуванням особливих освітніх потреб дитини) та інші), із залученням батьків або інших законних представників дитини.

Працівники інклюзивно-ресурсного центру за запитом закладу дошкільної освіти надають консультації з питань організації інклюзивного навчання, беруть участь у засіданні команди психолого-педагогічного супроводу.

У разі відвідування дитиною з інвалідністю реабілітаційної установи індивідуальна програма розвитку узгоджується з її індивідуальною програмою реабілітації.

Індивідуальна програма розвитку складається на навчальний рік, затверджується директором закладу дошкільної освіти, погоджується батьками або іншими законними представниками дитини та переглядається тричі на рік (у разі потреби частіше) з метою її коригування.

Для дітей з порушеннями інтелектуального розвитку розробляється індивідуальний освітній план (розділ 7 індивідуальної програми розвитку) строком на три місяці з подальшим його продовженням протягом навчального року.

Здобуття дошкільної освіти дітьми з особливими освітніми потребами здійснюється за окремими програмами і методиками, розробленими на основі Базового компонента дошкільної освіти МОН за погодженням з МОЗ.

7. Надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами здійснюється відповідно до індивідуальної програми розвитку та висновку інклюзивно-ресурсного центру про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини.

Психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги надаються згідно з індивідуальною програмою розвитку відповідними педагогічними працівниками закладу дошкільної освіти, реабілітаційних установ системи охорони здоров’я, соціального захисту, фахівцями інклюзивно-ресурсного центру.

Директор закладу дошкільної освіти або вихователь-методист здійснює контроль за наданням психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг та станом виконання завдань, визначених в індивідуальній програмі розвитку та індивідуальному освітньому плані (у разі наявності).

Залежно від віку дитини, ступеня складності порушень та з урахуванням її індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності передбачається від двох до восьми психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових занять на тиждень відповідно до висновку інклюзивно-ресурсного центру про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини.

Години, передбачені для надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, не враховуються під час визначення гранично допустимого навчального навантаження на дитину з особливими освітніми потребами у закладі дошкільної освіти.

Тривалість психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових занять визначається відповідно до віку дітей та виду діяльності за освітніми лініями.

Психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги можуть надаватися як індивідуально, так і в групі наповнюваністю двоє - шестеро дітей з урахуванням однорідності порушень та індивідуальних особливостей.

8. У разі утворення інклюзивної групи вводиться посада асистента вихователя, який забезпечує особистісно орієнтоване спрямування освітнього процесу, бере участь у розробленні та виконанні індивідуальної програми розвитку, адаптує навчальні матеріали з урахуванням особливостей навчально-пізнавальної діяльності дітей з особливими освітніми потребами.

Посада асистента вихователя інклюзивної групи закладу дошкільної освіти вводиться з розрахунку одна штатна одиниця на одну інклюзивну групу.

9. За рекомендаціями інклюзивно-ресурсного центру та письмовою заявою одного з батьків або іншого законного представника дитини заклад дошкільної освіти забезпечує доступ до освітнього процесу асистента дитини з особливими освітніми потребами. Асистент дитини з особливими освітніми потребами проходить медичний огляд відповідно до вимог законодавства.

10. Виховна робота з дітьми з особливими освітніми потребами ґрунтується на загальнолюдських цінностях та спрямована на забезпечення соціалізації, розвиток комунікативних навичок, навичок самостійності та самообслуговування тощо.

11. Фінансування діяльності інклюзивних груп у закладах дошкільної освіти здійснюється за рахунок коштів місцевих бюджетів, державної субвенції та інших джерел, не заборонених законодавством, у тому числі з урахуванням потреб дитини, визначених в індивідуальній програмі розвитку.

 

Логін: *

Пароль: *