Баранинський заклад дошкільної освіти
Закарпатська область, Ужгородський район

Установчі документи

Статут Баранинського дошкільного закладу

http://dytsadok.org.ua/upload/users_files/5447a642d6d3dd9b6496087d34b73821.doc


 

Свідоцтво про державну реєстрацію

http://dytsadok.org.ua/upload/users_files/4272b499c4dcf49a90755bb0deee6273.jpg

 

 

Ліцензія

http://dytsadok.org.ua/upload/users_files/37d96c70e97f8b723649a8942155959c.jpg

 

Забезпечення закладу освіти

http://dytsadok.org.ua/upload/users_files/a9e979d9b1e2207ad884e7515d801e4b.jpg

 

Територія обслуговування, закріплена за закладом освіти: населений пункт с.Баранинці.

 

ОСВІТНЯ ПРОГРАМА

на 2021-2022 навчальний рік

Баранинського закладу дошкільної освіти

Баранинської сільської ради

Закарпатської області

 

 

 

Загальні відомості про

Баранинський заклад дошкільної освіти

Баранинської сільської ради

 

 

 

Повна назва дошкільного закладу

(за Статутом)

Баранинський заклад дошкільної освіти,Баранинської сільської ради, Закарпатської області

Індефікаційний код дитячого дошкільного закладу

22097885

Юридична адреса

89425, село Баранинці, вулиця Центральна 80

Номер телефону

                            0506648175

Електронна адреса

dnzbaranintsi@gmail.com 

Прізвище, ім’я, по батькові завідувача дитячого дошкільного закладу

Граб Марія Іванівна

Дата створення дитячого дошкільного закладу

 1946

Проектна потужність

25 місць

Кількість груп

Функціонують 2 вікових груп:

 

 1 група  молодшого  та середнього дошкільного віку,

 1  група   старшого дошкільного віку.

Напрям роботи

 Напрям роботи – гуманітарний  з проблеми «Формування первинного цілісного образу навколишнього предметного світу дошкільнят шляхом активної взаємодії з оточуючим середовищем»

Режим роботи дитячого дошкільного закладу

Заклад працює 10.5 годинним режимом роботи з 7.00 до 17.30

 

       Зміст

 

1

Загальні положення Освітньої програми дошкільного закладу

4

2

Завдання на  2021 / 2022 навчальний рік

5

3

Права та обов'язки здобувачів освіти

5

4

Умови забезпечення якості  дошкільної освіти

4.1. Кадрове забезпечення

4.2.Середовище ЗДО

6

 

5

Портрет випускника

8

6

Наступність ЗДО та ЗЗСО

8

7

Структура  навчального року

9

8

Навчальне навантаження

10

9

Форми планування роботи з дітьми

12

10

Гурткова робота

13

11

Використання інноваційних методик та технологій

14

12

Моніторинг якості наданих освітніх послуг

14

13

Програмно-методичне забезпечення освітньої програми.

15

14

 Модель діяльності психологічної служби

15

 

 

      1. Загальні положення Освітньої програми дошкільного закладу

       Програма розроблена відповідно до вимог законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту» Базового компонента дошкільної освіти (нова редакція) та Концепції Нової української школи

       Освітня діяльність в дошкільному навчальному закладі у 2021/2022 навчальному році  організована відповідно до Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», Указу Президента України від 13.10.2015 №580/2015 «Про стратегію національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2016-2020 роки», Базового компоненту дошкільної освіти (нова редакція), Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді (затверджено наказом МОН України від 16.06.2015 №641), Положення про дошкільний навчальний заклад (затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 20.03.2003 №305), Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів (затверджено наказом Міністерства охорони здоров’я України від 24.03.2016 №234), Гранично допустимого навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форм власності (затверджено наказом МОН України від 20.04.2015 №446), листів Міністерства освіти і науки від 03.07.2009 №1/9-455 «Планування роботи в дошкільних навчальних закладах», від 27.09.2010 №1/9-666 «Про організацію роботи з дітьми п’ятирічного віку», листа Міністерства освіти і науки України від 13. від 02.07.2019 №1/9-419 «Щодо організації діяльності інклюзивних груп у дошкільних навчальних закладах», листа Інституту інноваційних технологій і змісту освіти від 26.07.2010 №1, 4/18-3082 «Про організовану і самостійну діяльність дітей у дошкільних навчальних закладах», власного статуту та інших нормативно-правових документів в сфері освіти.

Робота Баранинського закладу дошкільної освіти спрямована на надання якісних освітніх послуг населенню. Для цього педагогічний колектив закладу використовує в освітньому процесі найкращий досвід педагогів України, інноваційні методики та технології, але спирається на народні традиції виховання дітей.

Злагоджена робота колективу сприяла створенню власної системи освітньої діяльності, яка має позитивні результати. Про це свідчать  результати моніторингових досліджень рівня розвиненості та навченості дітей старшого дошкільного віку та дітей-випускників закладу, що навчаються в перших класах  села Баранинці та міста Ужгорода. Важливим засобом реалізації призначення ЗДО є підвищення професійного рівня педагогів закладу, що відбувається за декількома напрямками:

- курсова перепідготовка педагогів ЗДО;

- самоосвіта;

- активні та інтерактивні форми роботи з педагогами тощо.

Одним з головних засобів реалізації призначення ЗДО є організація роботи з батьками вихованців. Для налагодження тісної співпраці з дорослими в закладі плануються та систематично проводяться відповідні заходи:

- батьківські збори з використанням інтерактивних форм роботи (круглий стіл, ділова гра тощо);

- консультації;

- пам’ятки поради в групових роздягальних кімнатах;

- тестування, анкетування тощо.

Створення відповідних умов для повноцінного розвитку та комфортного перебування дітей у закладі забезпечує адміністрація. За можливістю та за наявністю відповідного фінансування ведуться ремонтні роботи та оновлюється розвивальне середовище, що є важливим засобом його призначення закладу. 

 

2.Завдання на  2021 / 2022 навчальний рік

1. Забезпечення фізичного, психічного і соціального розвитку дітей,  адаптації їх до змінених умов життя та успішного входження у соціальне середовище шляхом впровадження у практику уже розроблених і рекомендованих педагогічних новацій.

 2. Активізувати роботу з питань формування комунікативної компетенції дошкільників шляхом використання методів інтерактивної взаємодії.

3. Продовжувати розвивати духовний потенціал особистості дитини дошкільного віку шляхом національно-патріотичного виховання.

4. Забезпечення наступності між дошкільною та початковою освітою в умовах завдань освітньої реформи «Нова українська школа» щодо гармонійного розвитку особистості дитини

2.1.Шляхи реалізації завдань:

-         Використання інноваційних технологій;

-         Взаємодія з батьками;

-         Особистісно-орієнтований підхід до кожного вихованця;

-         Блочно-тематичне планування освітнього процесу;

-         Забезпечення наступності дошкільної та початкової ланок освіти

-         Здійснення  моніторингу якості надання освітніх послуг.

3. Права та обов'язки здобувачів освіти

Здобувачі освіти мають право на:

·         розвиток, навчання та виховання;

·         індивідуальну освітню траєкторію, що реалізується, зокрема, через вільний вибір видів, форм і темпу здобуття освіти, методів і засобів навчання;

·         якісні освітні послуги;

·         справедливе та об’єктивне оцінювання результатів розвитку;

·         відзначення успіхів у своїй діяльності;

·         безпечні та нешкідливі умови перебування в закладі;

·         повагу людської гідності;

·         захист під час освітнього процесу від приниження честі та гідності, будь-яких форм насильства та експлуатації, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти;

·         участь у громадському самоврядуванні та управлінні закладом освіти;

·         інші необхідні умови для здобуття освіти, у тому числі для осіб з особливими освітніми потребами та із соціально незахищених верств населення.

Здобувачі освіти зобов’язані:

·         виконувати вимоги освітньої програми, дотримуючись принципу академічної доброчесності, та досягти результатів розвитку, передбачених стандартом освіти - Базовим компонентом дошкільної освіти України;

·         поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися етичних норм;

·         відповідально та дбайливо ставитися до власного здоров’я, здоров’я оточуючих, довкілля;

·         дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку.

Здобувачі освіти мають також інші права та обов’язки, передбачені законодавством та установчими документами закладу освіти (Статут Баранинського ЗДО

Залучення здобувачів освіти під час освітнього процесу до виконання робіт чи до участі у заходах, не пов’язаних з реалізацією освітньої програми, забороняється, крім випадків, передбачених рішенням Кабінету Міністрів України. 

/Згідно з Законом  України «Про освіту», що набрав чинності 28.09.2017 /

4. Умови забезпечення якості  дошкільної освіти

 

4.1. Кадрове забезпечення

Якість надання освітніх послуг передбачає наявність кваліфікованих кадрів.

У 2021/2022 н.р. в Баранинському  ЗДО працюватимуть такі педагогічні працівники та старша медична сестра

 

з/п

 

Прізвище, ім’я по-батькові

Посада

 

Освіта

Місячне

навантаження

Кваліфікаційна

категорія

 

Педагогічне

звання

 

 

1.                    1

Граб Марія Іванівна

Завідувач

 вища

1.0

вища

 

 

 

 

Граб Марія Іванівна

музичний керівник

вища

 

вища

Вихователь

методист

 

 

2.                    2

Комарницька Тетяна Михайлівна

медична сестра старша

Середня

спеціал

0,5

 

 

 

 

3.                    3

Росада Наталія Іванівна

вихователь

вища

1,2

вища

Вихователь методист

 

 

4.                    4

Матей Ганна Іванівна

вихователь

вища

1,2

вища

 

 

 

6.                    5

Логвінова Тетяна Степанівна

вихователь

вища

1,2

вища

 

 

 

 

 

Логвінова Тетяна Степанівна

Керівник гуртка

креативної творч

вища

0,25

вища

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7.                    6

Ремецкі Наталія Іванівна

Асистент вихователя

вища

1

вища 

 

 

 

8.                    7

Клепач Людмила Михайлівна

Керівник гуртка англійської мови

вища

0,25

спеціаліст

 

 

 

                     

 

   
                                           
 

  За перспективним планом курсової перепідготовки та атестації педагогічних працівників у 2020/2021 н.р. проходитимуть курсову перепідготовку  :

 

ПІБ

Посада

освіта

Попередня атестація

примітка

1

Матей Ганна Іванівна

вихователь

вища

 

Заочна форма

 

Потужним чинником дитячого розвитку є соціокультурне оточення. Кожна дитина у своєму розвитку зазнає безсумнівний вплив сім'ї, її побуту, культурних уподобань, форми зайнятості старших і змісту сімейних дозвіль. 

В Баранинському ЗДО велика увага звертається на організацію роботи з батьками вихованців у розрізі вивчення їх національної приналежності, культурних вподобань, залучення до спільного дозвілля з дітьми, надання практичних порад щодо розвитку та виховання дітей тощо.

Педагоги розмовляють виключно українською мовою, володіють знаннями про культуру,звичаї рідного краю, села, що дає свій відбиток на спілкування з дітьми, організацію освітньої діяльності.

Запланована робота по взаємодії з іншими соціальними закладами:

- ЗО  школа села Баранинці, як забезпечення наступності між дошкільною та початковою ланками освіти;

- краєзнавчий музей, дитяча бібліотека тощо - ознайомлення з соціумом;

Предметно-розвивальне середовище в ЗДО відповідає вимогам. Створення сприятливого для розвитку оточення  в закладі включає в себе розумну і красиву організацію простору і його елементів: дитячі іграшки, дитячі меблі, дитячі книжки, дитячі малюнки тощо. Дітям доступні всі функціональні елементи простору закладу, що спонукає їх до активної предметно-практичної діяльності, прояву творчості, креативності. В групових кімнатах простір поділено на окремі осередки, які пов’язані між собою. Наповнення осередків перед початком навчального року змінено згідно з віковими особливостями дітей конкретної групи. Пов'язано це з тим, що матеріали, складність та доступність їх утримання повинні відповідати сьогоднішнім закономірностям та особливостям розвитку дітей даного конкретного віку і враховувати ті особливості зон розвитку, які характерні знову ж таки сьогодні кожній окремій дитині.

         Компоненти розвиваючого предметного середовища в ЗДО включають не тільки групові приміщення, а й інший функціональний простір – музей, який розташований у коридорному приміщенні, прогулянкові майданчики, інші структурні компоненти.

5. Портрет випускника  

         Визначення основних концептуальних засад організації життєдіяльності дошкільного закладу зумовлює потребу чіткої вибудови  моделі дитини – випускника в контексті ціле покладання.

         З огляду на чотири основні сфери життєдіяльності, визначені в Базовому компоненті дошкільної освіти:  природа, культура, я та інші, я - сам, установлюємо основну думку, відчуття, які ми маємо сформувати у наших дітей - ти - частина природи, повинен знати її, підкорятись її законам; водночас ти - час­тина культури, яку потрібно навчитись цінувати та збагачувати; ти - частина соціуму, отже, важливо навчитись жити в гармонії зі світом людей, опанувати його закони.

         Ознайомлюючи дітей зі світом природи, ми вбачаємо свою місію у:

формуванні цілісного уявлення про цей світ;

 формуванні еко­логічного мислення, що стимулює до активних дій;

 формуванні життєвої позиції.

        Ознайомлюючи зі світом культури, ми:

формуємо системні уявлення про ту частину культури, яка існувала й існує поза життям конкретної людини;

виховуємо відповідальне ставлення до світу культури, який дитина має збагатити, примно­жити, розвиваючись й удосконалюючись через доступні види й форми діяльності .

       Соціальний розвиток дитини відбувається під впливом оточуючого середовища та соціального виховання, спрямованого на засвоєння за­конів соціуму, принципів людського буття, прийняття кодексу прав та обов'язків стосовно себе та інших.  Дитина, зростаючи, поступово освоює соціум: спочатку найближче оточення, яке становлять родина, близькі дитині люди, що перебувають поряд. Закони буття, засвоєні в сімейному вихованні, стають підґрунтям в освоєнні наступного шару, входженням дитини у віддалений, хоча ще досить близький, зрозумілий, більш широкий світ, в якому чинні нові закони, де в житті доводиться стика­тися з різними людьми, які виконують різні соціальні ролі. Поступово збагачується світогляд дитини, коли вона ознайомлюється з широким, великим світом, опановуючи первісні знання суспільно-політичного, географічного, культурознавчого змісту.

       Становлення особистості дошкільника відбувається в соціальних стосунках під час опанування предметного й природного світу.  Завдання педагогів і батьків — забезпе­чити активну соціальну практику для особистісного зростання, під час якої дитина вчитиметься розуміти й соціально адекватними способами виражатиме свої емоції, усвідомлюватиме свої потреби, обстоюватиме свою позицію, розумітиме свої можливості.

 

              6. Наступність ЗДО та ЗЗСО

 

       Випускники  Баранинського закладу дошкільної освіти в подальшому мають змогу навчатися за місцем проживання в закладі загальної середньої освіти села Великі Лази та в загальноосвітніх школах міста Ужгород.

        Між  ЗЗСО  села Баранинці таБаранинським  ЗДО укладено угоди про співпрацю та складено плани наступності на навчальний рік, які схвалено педагогічною радою закладу.

Планами наступності передбачено зміст роботи на навчальний рік за такими напрямками роботи як:

1.      Робота з кадрами (спільні заходи, консультування)

2.      Робота з батьками (конкурси, виставки, спільні батьківські збори, засідання батьківського комітету, дні відкритих дверей, зустрічей з цікавими людьми,  концерти, свята, фестивалі, пам’ятки-поради, консультації)

3.      Робота з дітьми (екскурсії, читання художньої літератури про школу; бесіди з дошкільниками про навчання в школі; надання інформації про життя дітей-школярів через спостереження за їх діяльністю, бесіди, міні-заняття )

4.      Робота психолога (проведення моніторингу рівня сформованості життєвої компетентності згідно з вимогами освітніх ліній Програми Впевнений старт дітей старшого дошкільного віку, психолого-педагогічного консиліуму в групах дітей старшого дошкільного віку з питання готовності дітей до навчання в школі, моніторингу успішності випускників ЗДО тощо) 

5.      Управлінська діяльність (забезпечення наступності в роботі дошкільного навчального закладу та школи, як умови розвитку індивідуальності від 3-6(7) років.

               

7. Структура навчального року

Відповідно до Положення про дошкільний навчальний заклад у дошкільному навчальному закладі 2021/2022 навчальний рік починається 1 вересня, закінчується 31 травня наступного року, оздоровчий період триває з 1 червня по 31 серпня.

Загальна тривалість канікул, під час яких заняття з вихованцями не проводяться, складає 115 днів: літні – 90 календарних днів, осінні – 5 календарних днів, зимові – 10 календарних днів, весняні – 10 календарних днів. У період канікул з дітьми проводиться фізкультурно-оздоровча та художньо-естетична робота.

Протягом навчального року у Баранинському ЗДО будуть функціонувати  дві різновікових групи:

Група «Віночок» - молодша, середня;       

Група «Соняшник»- старша.

Організація життєдіяльності дітей в дошкільному закладі забезпечується через різні форми роботи з дітьми дошкільного віку відповідно до вимог чинних нормативних документів.

           Завдання освітніх ліній Базового компонента дошкільної освіти реалізуються через різні форми організації життєдіяльності дошкільників, у тому числі заняття.

           Організована навчально-пізнавальна діяльність дітей у формі занять планується переважно на першу половину дня. Допускається проведення деяких занять у другій половині дня. Це стосується занять з фізичної культури, образотворчої діяльності тощо. Такий підхід дозволяє більш рівномірно розподілити інтелектуальні, психоемоційні й фізичні навантаження на дітей упродовж дня, ефективніше використати періоди максимально високої розумової активності й працездатності для засвоєння складнішого програмового матеріалу, підвищення продуктивності інтелектуальної діяльності.

         Під час освітнього процесу для дітей організовується навчально-виховна зайнятість різних форм. В залежності від спрямованості змісту проводяться заняття таких типів: предметні, інтегровані, комплексні; відповідно до дидактичних цілей: на формування нових знань (предметні, навчально-ігрові, навчально-пізнавальні), на закріплення засвоєних знань (інтегровані, комплексні, навчально-ігрові, сюжетно-ігрові, ігрові), контрольно-оціночні (інтегровані, комплексні, предметні, заняття-змагання, вікторини, конкурси, турніри); за способом організації: групові, підгрупові, індивідуальні.

         Планування освітнього процесу здійснюється за блочно-тематичним принципом. Рівномірно розподіляються види активності протягом дня в залежності від бажань та інтересу дітей. Реалізація блочно-тематичного принципу дає можливість забезпечити максимальний ефект засвоєння навчального матеріалу, високий рівень пізнавальної активності дітей, розвиток їх творчого потенціалу, розвиток здібностей та вміння дошкільників самостійно, активно пізнавати довкілля. Крім спеціально організованої навчально-виховної зайнятості передбачається самостійна діяльність дітей: продуктивна праця, художня діяльність, гра, спілкування та інші. За планом вихователя здійснюється індивідуальна робота з дітьми.

         Тривалість занять становить:

 

Вікова група

Тривалість  заняття

Група дітей 2-3-го років життя

10 хвилин

Група дітей 4-го року життя

15 хвилин

Група дітей 5-го року життя

20 хвилин

Група дітей 6-го року життя

25 хвилин

 

Тривалість перерв між заняттями – 10 хвилин.

 

 

 

 

 

 

8.Навчальне навантаження

При визначенні навчального навантаження в Баранинському ЗДО було враховано Наказ МОН України «Про затвердження гранично допустимого навчального навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форми власності» від 20.04.2015  № 446.

ГРАНИЧНО ДОПУСТИМЕ НАВЧАЛЬНЕ НАВАНТАЖЕННЯ НА ДИТИНУ

 



Орієнтовні
види діяльності

за освітніми лініями

Орієнтовна кількість занять на тиждень

 за віковими групами

перша
молодша
 (від 2 до 3  років)

друга
молодша
 (від 3  до 4  років)

середня
 (від 4  до 5 років)

старша
 (від 5 до 6 (7) 
років)

Ознайомлення із соціумом       

1

2

2

3

Ознайомлення з природним довкіллям         

1

1

1

2

Художньо-продуктивна діяльність (музична, образотворча, театральна тощо) **

4

4

5**

5**

Сенсорний розвиток 

2

-

-

-

Логіко-математичний розвиток   

-

1

1

2

Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування **

2**

3**

3

3

Здоровя та фізичний розвиток*

2

3

3

3

Загальна кількість занять

на тиждень

10

11

12

15

 

* - фізичне виховання проводиться щоденно, протягом дня: 1 заняття проводиться на свіжому повітрі, 2 заняття – у приміщенні, 1 раз на тиждень – пішохідний перехід.

** - 1 заняття на тиждень з художньої літератури буде проведено за рахунок кількості таких занять: художньо-продуктивної діяльності у середній та старшій групах, розвитку мовлення у  молодшій групі.

Художньо-продуктивна діяльність, передбачає заняття з музичної, образотворчої діяльності, художньої літератури. Театралізована діяльність може бути присутня протягом дня як самостійний вид діяльності, чи включена у різні заняття для реалізації їх програмових завдань.

Художня література: одне заняття на тиждень може бути проведено за рахунок кількості таких занять: художньо-продуктивна діяльність у середній та старшій групах, розвитку мовлення у молодшій групі, інтегруватися у вище названі заняття в групах.

Гурткова робота проводяться у II половину дня, не перевищує гранично допустимого навантаження на дитину у дошкільному навчальному закладі.

Згідно з  нормативним документом  складено перелік форм роботи з дітьми, що не виходить за визначені ним межі навчального навантаження.

 

Вік дітей

Орієнтовні види діяльності за освітніми лініями

Кількість занять на тиждень

Група молодшого дошкільного (від 3 до 4 років

Заняття «Ознайомлення із соціумом»

2 (1 тематичне, 1 інтегроване)

Заняття «Ознайомлення з природним довкіллям»

1

Заняття «Логіко-математичний розвиток»

1

Заняття «Розвиток мовлення»

3 (1 тематичне, 1 комплексне з худ. літературою, 1 інтегроване)

Заняття «Художньо – продуктивна діяльність» (малювання. ліплення/аплікація)

2

Заняття «Музична діяльність»

2

Заняття «Здоров’я та фізичний розвиток»

2

 

 

Група середнього дошкільного (від  4 до 5 років

Заняття «Ознайомлення із соціумом»

2 (1 тематичне, 1 інтегроване)

Заняття «Ознайомлення з природним довкіллям»

1

Заняття «Логіко-математичний розвиток»

1

Заняття «Розвиток мовлення»

3 (1 тематичне, 1 комплексне з худ. літературою, 1 інтегроване)

Заняття «Художньо – продуктивна діяльність» (малювання. ліплення/аплікація)

3 (2 тематичних, 1 інтегроване)

Заняття «Музична діяльність»

2

Заняття «Здоров’я та фізичний розвиток»

2

 

 

Група старшого

шкільного віку

 (від 5 до 6 (7) років)

Заняття «Ознайомлення із соціумом»

3 (1 тематичне, 1 інтегроване, 1 комплексне)

Заняття «Ознайомлення з природним довкіллям»

2( 1 інтегроване, 1 комплексне)

Заняття «Логіко-математичний розвиток»

2

Заняття «Розвиток мовлення

3 (1 тематичне, 1 комплексне з худ. літературою, 1 інтегроване)

Заняття «Художньо – продуктивна діяльність» (малювання. ліплення/аплікація)

3 (2 тематичних, 1 інтегроване)

Заняття «Музична діяльність»

2

Заняття «Здоров’я та фізичний розвиток»

2

 

 

 

9. Форма планування роботи з дітьми

     

При організації роботи в Баранинському ЗДО  педагогічні працівники керуються планом роботи закладу  на 2021/2022 навчальний рік, який розглядається на педагогічній раді та схвалюється нею, затверджується керівником закладу.

     Форма планування освітньої діяльності - за освітніми лініями Базового компоненту

дошкільної освіти України.

Вихователі планують роботу з дітьми використовуючи 2 види планів: перспективний, опублікований у методичних посібника та календарний. За програмою «Впевнений старт» календарним планом є робочий зошит вихователя. Кожна група планує роботу з дітьми враховуючи їх вікові особливості та завдання освітньої програми «Українське дошкілля»  та «Впевнений старт».

Музичний керівник планує роботу за перспективно-календарним планом, в якому містяться дата, вид заняття, види музичної діяльності на занятті, етапи вивчення музичного репертуару..

Форма написання планів затверджено педагогічною радою.

Музичний керівник  складає перспективні плани свят та розваг на рік, які затверджуються завідувачем закладу.

Упродовж 2021/2022 навчального року в закладі діє перспективний план роботи з батьками, для батьків вихованців всіх вікових груп. План розглядається на педагогічній та затверджуються завідувачем ЗДО.

         

10.  Гурткова робота

          З метою розвитку творчих здібностей дошкільників, реалізації варіативної складової Базового компоненту дошкільної освіти у другу половину дня організовано роботу гуртків (тривалість проведення гурткової роботи 15-25 хвилин залежно від віку дітей):

 

Гурток  англійської мови – керівник Клепач Людмила Михайлівна;

Гурток креативної творчості – керівник – Логвінова Тетяна Степанівана.

 

11.   Використання інноваційних методик та технологій

У 2021/2022 навчальному році у Баранинському ЗДО розпочато роботу з впровадження  інноваційних технологій в освітній процес.

        В освітньому процесі враховано використання інноваційних педагогічних технологій, а саме:

        Технологія психолого-педагогічного проектування взаємодії дорослого і дитини. Автор -  Піроженко Т.О., завідувач лабораторії психології дошкільника Інституту психології ім. Г.С. Костюка, д-р психол. наук, професор, м. Київ.

       Оздоровлювально-розвиваюча програма «СА-ФІ-Дансе» Автори: Фірільова Ж.Є., кандидат педагогічних наук, почесний доцент кафедри гімнастики факультета фізичної культури РДГУ ім. А.І. Герцена,  Сайкіна О.Г., кандидат педагогічних наук, доцент кафедри гімнастики факультету фізичної культури РДГУ ім. А.І. Герцена.

       Художньо-творчий розвиток дітей дошкільного віку. Автор: Ликова І.О., кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник інституту художньої освіти РАО.

       Ігрова технологія в освітньому процесі. Автор: М.М. Шуть, кандидат психологічних наук, доцент кафедри естетичного виховання  НПУ ім.            Г. Сковороди. м. Харків.

       Методика дитячого експериментування в природі  Автор: Лисенко Л. В.

Дитина і довкілля Автор: Калуська Л. В.

      Художньо-мовленнєва діяльність Автор: Гавриш Н.В, доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри дошкільної і початкової освіти НПУ ім. Тараса Шевченка, м. Луганськ.

      ТРВЗ (теорія розв’язання винахідницьких завдань) Автори: Альтшуллер Г. С., Сидорчук Г. О., Гін С. І.

      Гуманно-особистісна технологія. Автор: Амонашвілі Ш.О.

     

 12. Моніторинг якості наданих освітніх послуг

У 2020/2021 навчальному році у закладі буде здійснюватись моніторинг життєвої компетентності дітей раннього та дошкільного віку за різними формами дослідження:

              -        Оцінювання рівня розвитку дітей раннього віку за допомогою карток нервово-психічного розвитку.

             -        Моніторинг основних компетенцій дітей молодшого дошкільного віку за  Програмою «Українське дошкілля».

             -      Оцінювання рівня розвитку дітей старшого дошкільного віку за допомогою кваліметричної моделі (Лист МОН України «Щодо визначення рівня розвитку дитини старшого дошкільного віку за допомогою кваліметричної моделі» від 06.11.2015р. №1/9 - 535)

  13. Програмно - методичне забезпечення освітньої програми 

      У 2021/2022  навчальному році педагогічний колектив Баранинського ЗДО в  організації освітньої діяльності керуватиметься головними засадами державного стандарту - Базового компоненту дошкільної освіти України та чинними програмами:

        Освітньою програмою виховання і навчання дітей «Українсьне дошкілля» та програмою

 «Впевнений старт»

  Парціальні програми:

     -   національно-патріотичного виховання дітей дошкільного віку «Україна –  моя Батьківщина» схваленою для використання у ДНЗ комісією з дошкільної педагогіки та психології Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки України, лист ІМЗО від 25.03.2016 № 2.1/12-Г-85

     -    з основ здоров’я та безпеки життєдіяльності дітей дошкільного віку «Про себе треба знати, про себе треба дбати» (авт. Лохвицька Л.В.), схваленою для використання у ДНЗ, лист ПТЗО від 08.11.2013 № 1.4/12-Г-632

     -     з формування основ безпечної поведінки дітей дошкільного віку під час дорожнього руху «Дитина у світі дорожнього руху» (авт. О.Тимовський, І.Репік) схваленою для використання у ДНЗ, лист ІІТЗО від 25.12.2014№ 14.1/12-Г-1856

    -    з соціальних навичок  ефективної взаємодії дітей «Вчимося жити разом» (авт.. Т.О.Піроженко, О.Ю Фартман), лист ІЗМО від 13.06. 2016 №2 1/12 -1 –Г-363

    -   з духовно -  морального виховання дітей дошкільного віку на християнських цінностях (авт. Богуш А.М.,Сіданіч І.М.) Лист МОН від 29.12.2015 №1/11-195-7 (освітня лінія «Дитина в соціумі»)

     

       14 . Модель діяльності психологічної служби

        Сутність діяльності  психологічної служби дошкільного закладу – у супроводі  дитини в процесі її навчання і виховання на основі втілення особистісно-орієнтованого підходу. У цій моделі передбачається система професійної діяльності практичного психолога у взаємодії з педагогами, спрямовану на підтримку соціально-психологічних умов для успішного навчання, виховання і психічного розвитку дитини. 

       Мета  діяльності  психологічної служби:

       Створення умов для емоційного благополуччя, захист прав та інтересів дитини в освітньому процесі дошкільного закладу та сім’ї, сприяння успішній соціалізації дитини на  етапі переходу до початкової освіти.

      Створення механізму надання освітніх послуг дітям, які не можуть відвідувати дошкільний заклад  на засадах соціально-педагогічного патронату у взаємодії з педагогами та батьками.

      Завдання психологічного супроводу:

       Створити в дошкільному закладі  атмосферу цінності внутрішнього світу кожної дитини, пріоритетності потреб, цілей, і цінностей її розвитку.

      Створити умови для самостійного творчого засвоєння дітьми системи відносин з світом і самою собою.

      Створити у рамках об’єктивно даного дитині соціально-педагогічного середовища умови для  максимального сприяння її особистісному розвитку.

Створення умов для надання рівних можливостей для отримання дошкільної освіти дітям, які не можуть відвідувати дошкільні заклади за станом здоров’я.

Концептуальні компоненти діяльності психологічної служби:

Систематично відстежувати психолого-педагогічний статус дитини і динаміку її психічного розвитку у процесі виховання і навчання у закладі дошкільної освіти.

Створити соціально-психологічні умови для розвитку особистості дітей та їх успішного навчання.

Створити спеціальні соціально-психологічні умови для надання допомоги дітям з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивної освіти.

 

ПОЛОЖЕННЯ

про внутрішню систему забезпечення якості    освіти в Баранинському закладі дошкільної освіти

І.Загальні положення

1.1.Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти Баранинського закладу дошкільної  освіти розроблено відповідно до вимог статті 41 Закону України «Про освіту» та регламентує систему забезпечення  якості освітньої діяльності та якості дошкільної освіти в Баранинському ЗДО.

1.2.Педагогічна рада Баранинського ЗДО як колегіальний орган управління формує систему та затверджує процедури внутрішньої системи забезпечення якості освіти, зокрема систему та механізми забезпечення академічної доброчесності (ст.20 Закону України «Про дошкільну освіту»).

1.3.Положення поширюється на всіх педагогічних працівників Баранинського ЗДО, які здійснюють професійну діяльність відповідно до трудових договорів, зокрема й на працівників, які працюють за сумісництвом.

1.4.Термін дії Положення необмежений. Положення діє до затвердження нового.

1.5.Функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти (далі - ВСЗЯО) забезпечує  завідувач в межах наданих йому повноважень.

1.6.Коригування змісту, зміни та доповнення до цього Положення вносить завідувач  за рішенням педагогічної ради.

1.7.Критерії ефективності ВСЗЯО:

 - всебічний розвиток дитини дошкільного віку відповідно до її задатків, нахилів, здібностей, індивідуальних, психічних та фізичних особливостей, культурних потреб, формування у дитини дошкільного віку моральних норм, набуття нею життєвого соціального досвіду;

 -якісний склад та ефективність роботи педагогічних працівників;

 - оптимальне матеріально-технічне, навчально-методичне, психолого-педагогічне, медико-соціальне забезпечення якісної організації освітнього процесу;

 - дієва система управління ЗДО.

1.8.Компоненти ВСЗЯО:

 - стратегія (політика);

 - організаційно-функціональна структура;

 - процедури внутрішньої системи оцінювання якості освіти та освітньої діяльності;

 - критерії, правила і процедури оцінювання здобувачів освіти;

 - критерії, правила і процедури оцінювання професійної діяльності педагогічних працівників;

 - умови якісної організації освітнього процесу (умови, за яких стає досяжним належний рівень освіти вихованців закладу);

 - системи та процеси управління закладом дошкільної освіти, зокрема інформаційні;

 - система та механізми забезпечення академічної доброчесності.

ІІ. Стратегія (політика)внутрішньої системи забезпечення якості освіти Баранинського ЗДО

2.1.Стратегія (політика) внутрішньої системи забезпечення якості освіти (далі-Політика) визначає мету й завдання її провадження та принципи, на яких вона будується.

2.2.Мета Політики ВСЗЯО:

 - гарантування якості дошкільної освіти здобувачів;

 - формування довіри суспільства до дошкільного навчального закладу.

2.3.Завдання Політики ВСЗЯО:

- створити освітнє середовище для оптимального розвитку кожного вихованця, відповідно до його задатків, нахилів, здібностей, індивідуальних, психічних та фізичних особливостей, культурних потреб;

-забезпечувати умови постійного професійного зростання та самореалізації педагогів;

-актуалізувати питання забезпечення умов, які сприяють якісній організації освітнього процесу та інклюзивної освіти;

-отримувати об’єктивну інформацію про функціонування і розвиток закладу дошкільної освіти;

-сприяти розвитку партнерських відносин усіх учасників освітнього процесу;

-забезпечувати інформаційну відкритість діяльності дошкільного навчального закладу;

-запобігати проявам дискримінації, булінгу;

-знаходити оптимальні чинники впливу на результативність освітнього процесу та впровадження їх у дію.

2.4.Принципи Політики ВСЗЯО:

-дитиноцентризм

Головний суб’єкт, на якого спрямована освітня діяльність закладу, - дитина;

-автономність

 Самостійність у визначення стратегій і напрямів розвитку закладу, виборі форм і методів організації освітнього процесу, які відповідають нормативно-правовим документам, Базовому компоненту  дошкільної освіти;

-системність Усі компоненти та функції системи управління діяльністю закладом дошкільної освіти;

-цілісність 

Єдність усіх видів освітніх впливів на здобувача дошкільної освіти, їх підпорядкованості головній меті освітньої діяльності, яка передбачає всебічних розвиток, виховання соціалізацію особистості, яка здатна до життя в суспільстві та цивілізованої взаємодії з природою,  має прагнення до самовдосконалення і навчання протягом життя, готова до свідомого життєвого вибору та самореалізації, відповідальності, трудової діяльності та громадянської активності;

-вдосконалення

Потреба постійного вдосконалення освітнього процесу відповідно до зміни внутрішнього та зовнішнього середовища, аналізу даних та інформації про результативність освітньої діяльності;

 

 

-партнерство 

Взаємодія учасників освітнього процесу,побудована на довірі та повазі зацікавленості до суб’єктів освітнього процесу, відповідно до їх поточних та майбутніх потреб готовності до конструктивної співпраці для досягнення високої якості освітнього процесу;

-відкритість і прозорість 

Процедури системи забезпечення якості освітньої діяльності відкриті та зрозумілі для учасників освітнього процесу;

-гнучкість і адаптивність

 Можливість відповідно до внутрішніх умов та зовнішніх впливів міняти методи управління якістю, отримувати зворотні зв’язки та різні комунікації;

-інноваційність Здатність продукувати та впроваджувати нові, відсутні у практиці закладу ідеї, технології, методики, пов’язані забезпеченням якості дошкільної освіти.

ІІІ. Організаційно-функціональна  структура внутрішньої системи

забезпечення якості освіти Баранинського ЗДО

 3.1.Організаційно-функціональна структура ВСЗЯО Баранинського ЗДО – це суб’єкти, які здійснюють або включені у процеси оцінювання якості освіти та інтерпретації отриманих результатів: адміністрація закладу; тимчасові структури (творчі ініціативні групи педагогів, групи моніторингу,  педагогічна рада).

3.1.1.Адміністрація закладу дошкільної освіти:

- формує блок локальних актів, що регулюють функціонування ВСЗЯО  в ЗДО  і додатків до них, представляє їх на засіданні педагогічної ради, після схвалення педагогічною радою, завідувач  затверджує і контролює їх виконання;

- готує пропозиції, спрямовані на вдосконалення ВСЗЯО в Баранинському ЗДО, бере участь у заходах щодо змісту пропозицій;

- організовує проведення у закладі освіти контрольно-оцінних процедур;

- забезпечує умови для підготовки педагогів Баранинського ЗДО, батьків або інших законних представників дітей, громадських експертів до здійснення контрольно-оцінних процедур;

- організовує та здійснює систему моніторингу якості освіти: збір, обробка (аналіз), зберігання та надання інформації про стан і динаміку розвитку на рівні закладу дошкільної освіти;

- формує інформаційно-аналітичні матеріали за результатами оцінки якості освіти та надає інформацію про якість освіти на різні рівні системи управління (педагогічна рада, загальні збори колективу тощо);

- ухвалює управлінські рішення щодо розвитку якості освіти на основі аналізу результатів, отриманих в процесі реалізації ВСЗЯО В Баранинському ЗДО.

3.1.2.Тимчасові структури (творчі ініціативні групи педагогів, група моніторингу):

- розробляють або формують методики оцінки якості освіти за напрямами діяльності закладу дошкільної освіти;

- беруть участь в експертизі динаміки розвитку вихованців та рівня професійної компетентності педагогів закладу дошкільної освіти;

- формують пропозиції для адміністрації з вироблення управлінських рішень за результатами внутрішньої оцінки якості освіти на рівні закладу дошкільної освіти.

Педагогічна рада:

- діє в межах повноважень, визначених нормативно-правовими актами;

-  розглядає, ухвалює та оцінює основні питання діяльності закладу дошкільної освіти;

- ухвалює рішення щодо питань функціонування закладу дошкільної освіти, оновлення змісту освіти в зв’язку з появою нових стандартів освіти; підвищення рівня професіоналізму педагогів через впровадження нових освітніх технологій, підвищення якості освіти на основі аналізу результатів, отриманих у процесі оцінки якості.

ІV. Процедури внутрішньої системи оцінювання якості

освіти та освітньої діяльності

4.1.Процедурами ВСЗЯО є внутрішній контроль якості освітньої діяльності (далі - Контроль) та внутрішній моніторинг якості освіти (далі – Моніторинг), які дають змогу здійснювати систематичний аналіз якості організації освітнього процесу, його ресурсного забезпечення, результатів. Процедури ВСЗЯО спрямовані на:

- удосконалення планування та організації освітнього процесу, спрямованого на розвиток компетентності здобувачів освіти;

- посилення кадрового потенціалу закладу освіти та формування системи методичної роботи, яка сприяє підвищенню професійної кваліфікації педагогічних працівників;

- формування й удосконалення необхідних ресурсів для організації освітнього процесу та підтримки здобувачів освіти;

- розвиток інформаційних систем з метою підвищення ефективності управління освітнім процесом;

- максимальне усунення ефекту неповноти і неточності інформації про якість освіти, як на етапі  планування освітніх результатів, так і на етапі оцінки ефективності освітнього процесу до досягнення відповідної якості освіти.

4.2.Процедура Контролю у Баранинському ЗДО визначається логічним та доцільним об’єднанням його видів (тематичний, підсумковий, фронтальний, оперативний) та змісту. Під час планування контролю застосовується технологічний прийом – розробляються циклограми, відповідно до методичних рекомендацій.

Процедура моніторингу будується відповідно до визначених  у Баранинському  закладі дошкільної освіти напрямів.

4.3.Для процедури Контролю та Моніторингу з урахуванням напрямів, тем та змісту добираються доцільні методи та джерела отримання інформації.

4.4. Моніторинг є методом та формою Контролю

4.5. Процедура Моніторингу є методом та формою Контролю.

4.6.Результати процедур Контролю та Моніторингу оприлюднюються у формі:

- аналітичної  доповіді на засіданні педагогічної ради;

звіту керівника на загальних зборах колективу Баранинського ЗДО;

- проблемного аналізу – комплексне самооцінювання функціонування та розвитку Баранинського ЗДО – у Програмі розвитку.

- аналізу підсумків діяльності за навчальний рік та літній період – щорічне самооцінювання – у Плані роботи Баранинського ЗДО на навчальний рік та літній період.

4.7.Комплексне самооцінювання функціонування та розвитку Баранинського ЗДО здійснюється відповідно до критеріїв та індикаторів, пропонованих Держаною службою якості освіти України. Проблемний аналіз комплексного самооцінювання є основою для розроблення Програми розвитку закладу (здійснюється один раз на три-п’ять років)

4.8.Щорічне самооцінювання підсумків діяльності Баранинського ЗДО за навчальний рік та літній період здійснюється за блоковою системою аналізування. Підсумковий аналіз є першим розділом Плану роботи Баранинського ЗДО на навчальний рік та літній період та основою для його розроблення.

4.9.План роботи Баранинського ЗДО на навчальний рік та літній період є програмою реалізації процедур ВСЗЯО.

4.10.Документи та матеріали, які засвідчують системність реалізації процедур ВСЗЯО.

4.10.1.Документи:

-Програма розвитку Баранинського ЗДО  на п’ять років;

-План роботи Баранинського ЗДО   на навчальний рік та літній період;

-План роботи педагога щодо організації освітнього процесу;

-Протоколи педагогічних рад, загальних зборів колективу тощо;

-Накази керівника.

4.10.2.Матеріали:

-проблемний (комплексний ) аналіз;

-аналіз підсумків діяльності Баранинського ЗДО за навчальний рік та літній період;

-циклограма внутрішнього контролю Баранинського ЗДО на навчальний рік;

-методика(и) моніторингових досліджень за напрямами діяльності.

V. Критерії, правила і процедури оцінювання здобувачів

дошкільної освіти

5.1.Моніторинг індивідуального розвитку дає змогу визначити рівень компетентності вихованців відповідно до змісту освітніх ліній Базового компонента дошкільної освіти:  здоров’язбережувальна, особистісно-оцінна, родинно-побутова,соціально-комунікативна,природничо-екологічна,  предметно-практична, художньо-продуктивна, ігрова, сенсорно-пізнавальна, математична, мовленнєва.

5.2.Очікувані результати навчання здобувачів дошкільної  освіти містяться  в Освітній програмі для дітей від 3 до 7 років «Українське дошкілля»), та Освітньою програмою «Впевнений старт» за якою організовано освітній процес у Баранинському ЗДО  (ст.23 Закону України «Про дошкільну освіту»).

5.3.Методику моніторингу індивідуального розвитку здобувачів дошкільної освіти – процеси, параметри, критерії, інструменти та методи – затверджує педагогічна рада строком на п’ять років, зберігається  в групах і теках відповідно до вікової категорії здобувачів освіти.

5.4.Періодичність проведення моніторингу – два рази на рік:

 на початку навчального року (жовтень) – проводиться з метою виявлення рівня розвитку дітей і коригування освітнього процесу по розділах освітньої програми з тими дітьми, які можуть успішно освоювати освітню програму, але потребують індивідуальної роботи;

 У кінці навчального року (квітень-травень)  - з метою порівняного аналізу результатів на початок і кінець року.

Можливе додаткове обстеження (в січні) особливостей динаміки розвитку тієї чи іншої дитини.

 5.5.Інформація, отримана  в процесі моніторингу з подальшим її аналізом, є основою для ухвалення управлінських рішень про підвищення ефективності освітнього процесу.

5.6.Моніторинг проводять вихователі, «вузькі» фахівці: музичні керівники,  інструктор з фізичного виховання, вчителі-логопеди. Психологічну діагностику розпізнавання психічних процесів, станів, рис і якостей особистості проводить практичний психолог, стану фізичного здоров’я здійснює медичний персонал закладу дошкільної освіти.

5.7.Педагоги аналізують результати моніторингу, визначають рівень ефективності педагогічних впливів стосовно кожної дитини, вибудовують картину індивідуальної траєкторії розвитку і оцінюють єдину картину в кожній віковій групі загалом. Роблять висновки і своєчасні коригувальні дії.

Підсумки Моніторингу дають можливість бачити індивідуальні та групові результати організованого педагогами освітнього процесу. Оброблені результати такого  аналізу є оновою конструювання освітнього процесу на новий навчальний рік.

5.8.Завідувач на основі висновків педагогів розробляє аналітичну довідку, в якій визначає причини недостатньо високого рівня освоєння програмного матеріалу за освітніми лініями; формулює рекомендації щодо вдосконалення освітнього процесу на новий навчальний рік та особливостей коригування перспективного плану освітнього процесу в групах.

5.9.Аналітична довідка за результатами Моніторингу вводиться в склад підсумкового аналізу діяльності Баранинського ЗДО за навчальний рік, обговорюється на засіданні педагогічної ради, що впливає на визначення річних завдань діяльності на новий навчальний рік.

5.10.Проведення процедур Моніторингу, обговорення їх результатів у формі психолого-педагогічного консиліуму фіксується у Плані роботи Баранинського ЗДО.

VІ. Критерії, правила і процедури оцінювання здобувачів

дошкільної освіти

6.1.Оцінювання професійної діяльності педагогів відбувається під час атестаційного та міжатестаційного періоду.

6.2.Оцінювання професійної діяльності педагогів під час атестаційного періоду:

6.2.1.Атестаційний період визначається навчальним роком, в який передбачена атестація педагогічного працівника. У цей період відповідно до індивідуального плану підготовки та проходження атестації здійснюється система заходів, спрямованих на комплексне оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників, яке передбачає розгляд матеріалів з досвіду роботи, вивчення необхідної документації, порівняльний аналіз результатів  діяльності впродовж усього періоду від попередньої атестації. Необхідною умовою об’єктивного аналізу освітнього процесу, організованого педагогом, який атестується, вивчення думки батьків та колег.

6.2.2. Характеристика діяльності педагога відповідної кваліфікації визначається відповідно до Порядку підвищення кваліфікації.

6.2.3. Педагог, який атестується здійснює самоаналіз професійної діяльності, виходячи з :

- динаміки розвитку базових (інтегральних) якостей дітей;

- емоційного благополуччя дітей в умовах організованої та самостійної діяльності;

- раціональної організації предметно-просторового розвивального середовища, створення соціальної ситуації розвитку;

- варіативних форм взаємодії з дітьми;

- рівня та форми залучення батьків в освітній процес.

6.2.4. Діагностичний матеріал оцінювання індивідуального розвитку професійної компетентності педагога – процеси, параметри, критерії, інструменти та методи – затверджує педагогічна рада строком на п’ять років, зберігається у методичному кабінеті.

 6.3.Оцінювання професійної діяльності педагогів в міжатестаційний період.

6.3.1. Оцінювання професійної діяльності педагогів у між атестаційний період відбувається відповідно до Плану роботи закладу дошкільної освіти на навчальний рік та літній період у процесі тематичного, підсумкового контролю.

6.3.2. Критерії та методи оцінювання професійної діяльності педагогів під час тематичного контролю розробляється з урахуванням обсягу та змісту теми вивчення. Матеріали зберігаються у методичному кабінеті.

6.3.3. Під час  підсумкового контролю за результатами діяльності закладу за навчальний рік здійснюється анкетування педагогів з метою визначення їхніх професійних потреб, прогнозування методичної роботи, що дає змогу зробити індивідуальний проектний план розвитку професійної компетентності для кожного педагога та окреслити пріоритети діяльності закладу на наступний навчальний рік.

6.3.4. Методика формування індивідуального проектного плану розвитку професійної компетентності педагога як форма самоаналізу здійснюється відповідно до методичних рекомендацій,  за потребою затверджує педагогічна рада.

6.3.5. Анкети педагогів для прогнозування методичної роботи та узагальнені матеріали індивідуальних проектних планів розвитку педагогів зберігаються у методичному кабінеті.

6.4.Результатом оцінювання професійної компетентності педагога в атестаційних період є підсумки атестації відповідно до Порядку підвищення кваліфікації. Результатом  оцінювання у міжатестаційний період є побудова індивідуального проєктного плану розвитку професійної компетентності педагога на навчальний рік, в якому передбачена цілеспрямована методична допомога.

6.5. Документи, які засвідчують проведення процедур оцінювання професійної діяльності педагогічних працівників:

План роботи Баранинського ЗДО на навчальний рік та літній період;

Індивідуальний план підготовки та проходження атестації;

Протоколи засідання педагогічної ради, атестаційної комісії;

Накази керівника.

VІІ. Умови якісної організації освітнього процесу

7.1.Матеріально-технічні умови

              7.1.1. Безпечність, доступність і комфортність будівлі, приміщення, споруд, обладнання, території.

               7.1.1.1. Територія  та приміщення чисті та охайні. Обладнання території та приміщень справне.

              7.1.1.2 Територія закладу недоступна для несанкціонованого заїзду транспорту та сторонніх осіб. У приміщення закладу допускаються виключно учасники освітнього процесу.

             7.1.1.3. На території закладу відсутні колючі дерева, кущі, гриби та рослини з отруйними властивостями, зазначені у відповідному Переліку.

            7.1.1.4. Територія ділянки закладу освітлюється у вечірній  та час.

            7.1.1.5. Систематично(щоденно) здійснюється огляд території щодо її безпечності для освітнього процесу.

             7.1.1.6. У закладі забезпечено архітектурну доступність, приміщення і територія закладу адаптовані до використання учасниками освітнього процесу: туалетні кімнати, групові осередки, маршові сходи,  облаштовані з врахуванням  індивідуальних освітніх потреб.

             7.1.1.7. Кожне групове приміщення для дітей певного віку ізольоване від решти групових приміщень.

              7.1.1.8. Групові та ігрові майданчики облаштовані для ігор та діяльності дітей.

              7.1.1.9. Майданчики обладнані тіньовими навісами, ігровим та фізкультурно-спортивним обладнанням, що відповідає кількості груп та віковим особливостям здобувачів дошкільної освіти та запитам дітей з особливими освітніми потребами.

               7.1.1.10. У приміщеннях закладу повітряно-тепловий режим та освітлення відповідає санітарним нормам.

              7.1.1.11. Приміщення прибрані, утримуються у порядку й чистоті. Здійснюється щоденне вологе прибирання та провітрювання усіх приміщень. Меблі, обладнання, опалювальні прилади, підвіконня, стіни, ручки дверей тощо щоденно протираються. Столи в ігрових групових приміщеннях, після кожного прийому їжі миються. Облаштовані туалети,   утримуються в належному стані.

              7.1.1.12. У будівлі та на території закладу відсутні ризики травмування учасників освітнього процесу.

                7.1.2.Оснащеність групових приміщень, кабінетів сучасним обладнанням, меблями та засобами навчання.

               7.1.3. Дотримання вимог охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, правил поведінки  в умовах надзвичайних ситуацій.

                7.1.4. Використання джерел фінансування на утримання та розвиток матеріально-технічної бази закладу.

7.2.Навчально-методичні умови

          7.2.1. Освітній простір групових приміщень та інших основних приміщень забезпечує реалізацію завдань освітньої програми та мотивує здобувачів дошкільної освіти до оволодіння різними видами концепцій.

        7.2.2. Компоненти предметно-просторового розвивального середовища в групах відповідають освітній програмі та віковим можливостям дітей (розвивальні осередки), сучасним вимогам (трансформованість, полі функціональність, варіативність, доступність, безпека)

        7.2.3. Добір іграшок, посібників та обладнання відповідає встановленим вимогам. Для занять з використанням комп’ютерів та технічних засобів навчання створено відповідні умови.

       7.2.4. Забезпечення умов для інклюзивного навчання здобувачів.

       7.2.5. Врахування національно-культурних, кліматичних умов, в яких здійснюється освітній процес.

       7.3.Психолого-педагогічні умови

       7.3.1. Забезпечення емоційного благополуччя  через безпосереднє спілкування з кожною дитиною; шанобливе ставлення дорослих до людської гідності кожної дитини, до її почуттів і потреб; формування і підтримка її позитивної  самооцінки, впевненості у власних можливостях і здібностях.

        7.3.2. Використання в освітній діяльності  форм і методів роботи  з дітьми , що відповідають їхнім віковим  та індивідуальним особливостям (неприпустимо як штучне прискорення, так і штучне уповільнення розвитку дітей).

        7.3.3. Побудова освітньої діяльності на основі взаємодії дорослих з дітьми, орієнтовано на інтереси і можливості кожної дитини.

        7.3.4. Підтримка дорослими позитивних, доброзичливих відносин між дітьми, зокрема, які належать до різних національно-культурних, релігійних спільнот і соціальних верств, а також мають різні  (зокрема обмежені) можливості здоров’я; розвиток у дітей комунікативних здібностей, що дають змогу вирішувати конфліктні ситуації з однолітками, розвиток вміння працювати в групі однолітків в різних видах діяльності.

         7.3.5.Підтримка ініціативи і самостійності дітей через створення умов для  вільного вибору  специфічних видів діяльності, учасників спільної діяльності та спілкування для прийняття дітьми рішень, прояву своїх почуттів та висловлювання думок; через індивідуальну допомогу дітям у різних видах діяльності.

        7.3.6. Здійснення системної роботи з виявлення, реагування та запобігання боулінгу, іншому насильству. Захист дітей від усіх форм фізичного і психічного насильства.

        7.3.7. Партнерська взаємодія з батьками. Підтримка батьків (законних представників у вихованні та розвитку дітей, охороні і зміцненні  їхнього здоров’я, залучення сімей безпосередньо в освітню діяльність.

         7.4.Медико-соціальні умови

        7.4.1. Створення умов для фізичного розвитку і зміцнення здоров’я дітей.

       7.4.1.1. Функціонування медичного кабінету з відповідним медичним обладнанням для проведення профілактичних оглядів.

       7.4.1.2.  Медичне обслуговування дітей здійснюється медичними працівниками (медичною сестрою старшою) відповідно до їх функціональних обов’язків, у разі потреби надається домедична допомога.

        7.4.1.3. Організація заходів протиепідемічного режиму.

       7.4.1.5. Планування і проведення фізкультурно-оздоровчої роботи у різних організаційних формах.

      7.4.1.6. Наявність фізкультутурно-спортивного обладнання та інвентарю для розвитку рухових якостей здобувачів освіти.

       7.4.1.7. Планування та здійснення медико-педагогічного контролю за організацією фізичного виховання (2 рази на навчальний рік).

      7.4.1.8. Проведення контролю за станом здоров’я дітей, за санітарно-гігієнічним режимом у закладі дошкільної освіти.

      7.4.1.9. Надання рекомендацій з режиму адаптації дітей у закладі дошкільної освіти, визначення функціональної готовності дітей до навчання в школі тощо.

        7.4.2. Створення умов для якісного харчування здобувачів дошкільної освіти

        7.4.2.1. Забезпечення різного корисного та збалансованого харчування, що відповідає потребам усіх здобувачів дошкільної освіти.

        7.4.2.2. Виконання натуральних норм харчування .

        7.4.2.3. Дотримання санітарно-гігієнічних вимог щодо харчування здобувачів дошкільної освіти.

      7.4.2.4. Сприяння формуванню культурно-гігієнічних навичок  здобувачів освіти  у процесі організації харчування.

       7.4.2.5. Здійснення контролю за організацією харчування та дотриманням питного режиму.

VІІІ. Системи та процеси управління закладом дошкільної освіти

       8.1.Визначеність системи планування та організації діяльності закладу дошкільної освіти.

           8.1.1.Сформована стратегія -      Програма розвитку Баранинського ЗДО  відповідає особливостям та умовам діяльності закладу, є структурованою за напрямами діяльності, чіткою й вимірювальною, в якій відстежується перспективність та спрямованість підвищення якості освітньої діяльності.

Про результати реалізації Програми розвитку звітує керівник на засіданні педагогічної ради, загальних зборах колективу Баранинського ЗДО. Проєкт нової Програми розвитку розробляє творча група учасників освітнього процесу на основі комплексного самооцінювання, проєкт обговорюється та схвалюється на засіданні педагогічної ради, затверджує керівник.

       8.1.2. Сформована тактика діяльності – План роботи Баранинського ЗДО на навчальний рік  та літній період:

- ураховані визначені у Програмі розвитку перспективні заходи;

- побудована на засадах аналізу підсумків діяльності (щорічного само оцінювання) закладу дошкільної освіти за минулий період;

-  структура та зміст висвітлює систему  роботи усіх структур закладу на вирішення річних завдань та процесів його якісного функціонування та розвитку;

- до розроблення залучено працівників закладу та батьків здобувачів дошкільної освіти.

Результати роботи закладу відповідно Плану розглядаються на засіданнях педагогічної ради. План обговорюється та схвалюється на засіданні педагогічної ради, затверджує керівник..

        8.1.3. Визначена система планування освітнього процесу усіх педагогів закладу дошкільної освіти. Види, форма та особливості змістових компонентів планів педагогів сформовані у методичних рекомендаціях чи у положенні про планування освітнього процесу, схвалених педагогічною радою.

        8.2.Ефективність кадрової політики:

укомплектованість кадрами, освітній рівень педагогів, рівень кваліфікації (динаміка зростання числа працівників, які пройшли курси підвищення кваліфікації), динаміка зростання категорійності;

створення умов для постійного підвищення кваліфікації впровадження педагогічними працівниками інновацій в освітній процес;

 - обговорення питань підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їхньої творчої ініціативи на засіданні педагогічної ради;

-   відзначення, матеріальне та моральне заохочення педагогічних працівників до підвищення якості освітньої діяльності;

-  цілеспрямований методичний супровід професійного зростання педагогів;

-  координування діяльності та взаємин педагогів щодо прийняття та реалізації рішень делегування окремих функцій управління;

-  формування та розвиток корпоративної культури.

        8.3.Організація єдиного інформаційного простору (розвиток інформаційних систем)

       8.3.1.Сформованість системи інформаційного забезпечення управління закладом дошкільної освіти відповідно до визначених умов у розділі VІІ (технологічні картки для збору, аналізу інформації та прийняття управлінського рішення).

          8.3.2. Наявність технологічного обладнання, сайту, програмного забезпечення.

      8.3.3. Наявність загальнодоступних ресурсів (інформаційні стенди, сайт закладу). Зміст інформації про діяльність  є відповідним вимогам законодавства. Інформація регулярно поповнюється і вчасно оновлюється.

          8.4.Діяльність органів громадського самоврядування

      8.4.1. Діє вищий орган громадського самоврядування – загальні збори колективу закладу дошкільної освіти.

     8.4.2. Діє орган самоврядування працівників закладу.

     8.4.3. Діє орган батьківського самоврядування.

     8.4.4. Органи громадського самоврядування діють відповідно до законодавства. Освітні та соціальні ініціативи, висунуті чинними органами, підтримує керівництво. 

IX. Система й механізми забезпечення академічної доброчесності

     9.1.Педагогічні працівники дотримуються вимог академічної доброчесності:

- Посилаються на джерела інформації, якщо використано сторонні ідеї, розробки, твердження, відомості;

- Виконують норми законодавства про авторське право й суміжні права;

- Надають достовірну інформацію про:

методики й результати досліджень,

джерела використаної інформації,

власну педагогічну (науково-педагогічну, творчу) діяльність;

визначають дотримання академічної доброчесності дітьми;

об’єктивно оцінюють результати освітнього процесу та якості дошкільної освіти

     9.2.Педагогічні працівники обізнані щодо видів порушення академічної доброчесності.

Обман – неправдиве інформування щодо власної освітньої (наукової, творчої) діяльності чи організації освітнього процесу –

-академічний плагіат – представлення результатів наукової діяльності інших осіб як результатів власного дослідження, а також відтворення текстів інших авторів без зазначення авторства.

-самоплагіат – представлення своїх уже опублікованих наукових результатів як нових;

-фабрикація- вигадування інформації, що використовується в освітньому процесі;

-фальсифікація – зміна чи модифікація інформації, що стосується освітнього процесу;

-списування – використання під час письмових робіт зовнішніх джерел інформації крім дозволених;

-хабарництво – надання або отримання коштів, майна, послуг, пільг чи будь-яких інших благ чи пропозиція щодо цього, щоб отримати переваги в освітньому процесі;

-необ’єктивне оцінювання – свідоме завищення або заниження оцінки результатів навчання.

     9.3.Відповідальність педагогічних працівників щодо порушення академічної доброчесності, яка встановлена Законом України «Про освіту»:

-позбавлення наукового (освітньо-творчого) ступеня чи вченого звання, педагогічного звання, кваліфікаційної категорії;

-отримують відмову у присвоєнні ступенів, звань та категорій;

-втрачають право працювати у деяких закладах або обіймати деякі посади.

Логін: *

Пароль: *