Баранинський заклад дошкільної освіти
Закарпатська область, Ужгородський район

Робота з батьками

Перспективний план співпраці з батьками

           ВЕРЕСЕНЬ

Заходи

Мета

Примiтки

  1.  

Оформлення батьківського куточку за осінньою тематикою. Пам’ятка для батьків «Дитина як особистість»

Підготувати батьківський куточок

до осіннього сезону з метою привернути увагу батьків до корисної та необхідної інформації ( консультації, режим дня, розклад занять, антропометричні данні, рекомендації  за лексичними темами: вірші, дидактичні ігри, казки та оповідання)

 

 

  1.  

Консультація :

«Виховання самостійності у дітей 6 р.ж.»

Допомогти батькам знайти правильне рішення при вихованні самостійності дітей

( вчити самостійно одягатися, роздягатися, мити руки, їсти тощо) Звернути увагу на задачі розвитку дітей цього віку.

 

  1.  

Батьківські збори

«Давайте познайомимося !»

«Батьки та педагоги – партнери в вихованні дітей»

Оформлення соціального паспорту, відомості про батьків.

 

Інформувати батьків про авторитет, як необхідну умову правильного виховання. Познайомити з задачами навчально-виховного процесу та планами на навчальний рік.

 

4.

Наочний матеріал для батьків у куточку.

«Пам’ятка для батьків» - «Заповіді батьківства»

 

  1.  

Бесіди з батьками:

«Чому ми навчаємося у дитячому садку»

Папка з консультаціями «Співпраця з батьками» - закріплювати пройдений матеріал за лексичними темами вдома.

 

6.

Виставка фотографій «Як я провів літо !»

Залучати батьків до співпраці в організації виставки. Створення колективної газети за даною тематикою.

 

 

  •  
  1.  

Виставка дитячих робіт «Мої зелені друзі»

«Бережімо природу ! »

Залучити батьків до участі у районному конкурсі «Екологічний вектор» виготовити разом з дітьми об’ємні аплікації.

 

2.

Консультація «Профілактика простудних захворювань»

Принести часник та цибулю.

Додавати в їжу в дитячому садку та вдома. Розповісти дітям про їх корисні властивості.

 

3.

Виставка дитячихробіт «Безпека вашого малюка»

Залучити батьків до участі у конкурсі на базі дитячого садка. Намалювати малюнки ( олівці, фарби, фломастери)

 

  1.  

День відчинених дверей

Запросити батьків на перегляд

гри - драматизації за казкою «Теремок». Залучити до співпраці з малюками і за допомогою ІКТ виготовити поробки з різнокольорового паперу ( теремок).

 

  1.  

Осінній ярмарок

 

«Подарунки     осені»

Виготовити разом з дітьми поробки з овочів та фруктів. Залучити та зацікавити батьків створювати творчі шедеври.

 

  1.  

Спортивні розваги «Тато, мама і я – спортивна сім’я»

Залучати батьків до колективної співпраці педагоги – батьки – діти. Сприяти створенню позитивних емоцій. Спонукати батьків приймати активну участь в житті дітей та групи.

 

ЛИСТОПАД

  1.  

Виставка дитячихробіт «Моя країна – Україна»

Залучити батьків до участі у конкурсі. Підготувати малюнки, аплікації за даною тематикою.

 

2.

День відчинених дверей

Запросити батьків на перегляд інтегрованого заняття «Чарівний клубочок» (розвиток мовлення, математика, аплікація)

 

  1.  

Консультація «Права дитини»

Познайомити батьків з даною проблемою, надати рекомендації.

 

  1.  

Демонстраційний матеріал

Залучити батьків до виготовлення демонстраційного матеріалу до пісні «Зайчик та ялинка». Виготовити театр рукавичок .

 

 

 

 

 

  1.  

Індивідуальні бесіди з батьками «Чим зайняти дитину у вихідні дні або у вільний вечір»

Надати батькам інформацію щодо значення розвиваючих ігор в розвитку дитини; зацікавити проблемою; залучити до гри з дитиною в умовах родини.

 

6.

Виготовлення дидактичного посібника з народознавства «Обереги та національні символи України»

Залучати батьків до співпраці з педагогами. Влаштувати фотосесію з використанням дидактичного посібника. Прищеплювати любов до своєї країни.

 

                                                                                       

ГРУДЕНЬ

1.

Оформлення батьківського куточку за зимовою тематикою.

Зацікавити батьків інформацією в батьківському куточку за допомогою наглядного методу.

 

2.

Пам’ятка для батьків «Зима – час ігор та розваг»

Ознайомити батьків з технікою безпеки під час зимових розваг. Проводити бесіди з дітьми.

 

3.

Виставка робіт

«Ялинкові прикраси своїми руками»

Залучати батьків до виготовлення ялинкових прикрас разом з дітьми. Прикрасити  поробками  групову ялинку.

 

4.

Конкурс новорічних витинанок

Зацікавити батьків новими формами роботи з дітьми.

 

5.

Акція «Допоможемо нашим друзям»

Співпраця батьків та дітей – виготовити годівнички для зимуючих птахів.

 

6.

День відчинених дверей

Запросити батьків на перегляд новорічного свята. Залучати батьків до активної участі у житті дітей та групи.

 

                       

 

СІЧЕНЬ

1.

Виставка дитячих робіт «Як я зустрів Новий рік»

Залучати батьків до участі у конкурсі. Підготувати разом з дітьми малюнки за даною тематикою.

 

2.

«Щедрий вечір»

Запропонувати батькам разом з дітьми вивчити колядки та щедрівки.

 

3.

Прикрашання дитячого майданчика спорудами зі снігу , гірляндами , іграшками , зробленими власними руками

Залучати батьків до колективної праці над спорудами зі снігу та прикрашання майданчика з метою колективної творчості.

 

4.

Індивідуальні бесіди з батьками «Як вчити вірші вдома»

Надати батькам необхідну інформацію та поради щодо вивчення віршів вдома.

 

5.

Свято «Старий новий рік»

Разом з батьками створити для дітей святкову, теплу, доброзичливу атмосферу свята.

Влаштувати чаювання з солодощами (домашнього приготування)

 

6.

 Свято – розвага

«Обереги нашого дитинства»

Залучити батьків до організації свята, виготовлення атрибутів, декорацій. Запропонувати батькам приймати

активну участь в проведенні свята .

 

             

ЛЮТИЙ

1.

Консультація «Іграшка – як засіб виховання»

Запропонувати батькам інформацію щодо виховання дитини через іграшку.

 

2.

«Лялька- мотанка»

 як оберіг

Залучати батьків до виготовлення ляльки- мотанки для своїх дітей.

 

3.

«Майбутні городники»

Батькам виростити на підвіконні овочеві рослини для висаджування в травні на городі дитячого садка.

 

4.

Консультація «Ігри та вправи для розвитку мовлення дітей»

Поради батькам «Збірка корисних вправ та ігор»

 

5.

Розвага «Стрітення»

Запросити батьків на свято , залучити до виготовлення жайворонків .

 

6.

Виставка дитячих робіт «Зима чарівниця»

Залучати батьків до участі у конкурсі, підготувати разом з дітьми малюнки за даною тематикою.

 

                             

БЕРЕЗЕНЬ

1.

Оформлення батьківського куточку за весняною тематикою.

Зацікавити батьків інформацією в батьківському куточку за допомогою наглядного методу.

 

2.

Виставка спільних батьківських та дитячих робіт «Український рушничок»

Залучати батьків до участі у конкурсі. Підготувати разом з дітьми малюнки.

 

3.

Свято Весни

Запросити батьків на свято, залучати до співпраці з педагогами та дітьми.

 

4.

Консультація для батьків

«Загальне недорозвинення мовлення (ЗНМ) у дитини і як з цим боротися»

 

5.

Пам’ятка «Перелік художньої літератури , рекомендованої для домашнього читання»

Надати батькам інформацію про необхідність читання та його вплив на розвиток та виховання дитини.

 

6.

Сюжетно – рольова гра «До нас прийшли гості»

Залучати батьків до організації та участі в проведенні сюжетно – рольової  гри. Виготовлення атрибутів та костюмів. Знайомити дітей з працею пожежників.

 

КВІТЕНЬ

 

1.

Пальчикові ігри

«Нагодуємо Колобка»

 

 Виготовлення нестандартного матеріалу для розвитку дрібної моторики.

 

2.

Консультація «Розвиток дрібної моторики рук»

Надати батькам інформацію щодо користі розвитку дрібної моторики.

 

3.

«Свято Великодня»

Конкурс робіт «Писанка» (батьки разом з дітьми)-аплікація або малюнки

 

4.

Виставка атрибутів та дорожних знаків з ПДР.

Виготовлення дорожніх знаків,атрибутів до гри з макетом вулиці.

 

5.

Консультація для батьків

«33 способи як виховати хорошу дитину»

 

6.

«Азбука безпеки»- розвага на спец.майданчику з ПДР.

Залучати батьків до співпраці в організації проведення заходу з ознайомлення дітей з правилами дорожнього руху.

 

 

ТРАВЕНЬ

1.

«Наш веселий  городник»

Залучити батьків до колективної роботи на городі дитячого садка. Висаджування овочевих рослин на грядках.

 

2.

«Весна – красна»

Залучати батьків до участі у конкурсі малюнків на асфальті.

 

3.

Конкурс «Пісочне мистецтво»

Колективна робота батьків та дітей в виготовленні пісочних витворів мистецтва. Правила безпеки при роботі з піском.

 

4.

Батьківські збори

Консультація « Літній відпочинок дітей»

Ознайомлення батьків з літньо – оздоровчою кампанією. Безпека життєдіяльності дітей.

 

 


Чи можна виховати в дитині самостійність і як це зробити? Які помилки допускають батьки і як їх уникнути? У цих складних питаннях допоможе розібратися психолог. 
 

Зазвичай батьки починають замислюватися про самостійність своєї дитини, коли той починає ходити до школи. Проте починати виховувати це якість потрібно набагато раніше - і чим раніше, тим більших успіхів можна досягти. 

Перш ніж говорити про те, як же виховувати в дітях самостійність і коли необхідно це робити, потрібно визначитися з тим, що це таке. Відповідь на питання, що ж таке самостійність, буде різним, залежно від віку дитини. 

Зазвичай самостійність розуміють приблизно так: «це вміння людини особисто, без сторонньої допомоги управляти і розпоряджатися своїм життям», «це вміння самому приймати рішення і нести відповідальність за їх наслідки »; тощо. Але всі ці визначення практично не застосовні до маленьких дітей - 2-3-х років або дошкільнятам, хоча і в них ми можемо спостерігати деякі навички самостійності. Якщо говорити про маленьких дітей, то до них більш прийнятно використовувати наступне визначення самостійності: «це здатність себе зайняти, здатність чимось займатися самому якийсь час, без допомоги дорослих». 

Фахівці визначають самостійність таким чином: 

? вміння діяти за власною ініціативою, помічати необхідність своєї участі в тих чи інших обставин; 
? вміння виконувати звичні справи без звернення за допомогою і контролю дорослого; 
? вміння усвідомлено діяти в ситуації заданих вимог та умов діяльності; 
? вміння усвідомлено діяти в нових умовах (поставити мету, врахувати умови, здійснювати елементарне планування, отримати результат); 
? вміння здійснювати елементарний самоконтроль і самооцінку результатів діяльності; 
? вміння переносити відомі способи дій в нові умови. 

Самостійність розвивається поступово, і починається цей процес досить рано. Давайте відзначимо найбільш важливі етапи та вікові періоди для становлення цього найважливішого людської якості. 

Етапи становлення 
Перш за все, це ранній вік. Вже в 1-2 роки у дитини починають з'являтися перші ознаки самостійних дій. Особливо яскраво прагнення до самостійності проявляється в 3 роки. Існує навіть таке поняття, як криза 3-х років, коли дитина раз у раз заявляє: «Я сам!». У цьому віці він все хоче робити сам, без допомоги дорослого. Але на цьому етапі самостійність є лише епізодичною характеристикою дитячої поведінки. 

До кінця цього періоду самостійність стає відносно стійкою особливістю особистості дитини. 

1. Необхідно пам'ятати, що не потрібно виконувати за дитину те, що він може зробити сам. Якщо дитина вже навчився, наприклад, є чи одягатися без допомоги дорослого, то дайте йому можливість робити це самостійно! Звичайно, Ви можете одягнути дитину швидше, ніж він зробить це сам, чи нагодувати його, не забруднивши одяг і все навколо, але тоді Ви будете заважати зростанню самостійності дитини. 

2. Слід допомагати дитині тільки в тому випадку, якщо він сам просить дорослого про допомогу. Не потрібно втручатися в діяльність дитини тоді, коли він чимось зайнятий, якщо він не просить Вас про це. Звичайно, дорослі часто краще розуміють, як виконати ту чи іншу дію, але важливо дати можливість дитині знайти рішення самостійно! Нехай він вчиться осягати якісь речі сам і робити маленькі відкриття. Але батькам при цьому слід бути розумними! Якщо дитина робить щось, що представляє небезпеку для нього, то слід, звичайно ж, захистити його від цього, навіть якщо він не просить про це.


3. Потрібно всіляко заохочувати прагнення до самостійності. У цьому віці дитина дуже часто повторює: «Я сам!». Важливо не перешкоджати йому в цьому прагненні (звичайно, в межах розумного), всіляко стимулювати його спроби самостійних дій. Дуже часто батьки на невмілі спроби свого чада щось зробити самостійно реагують так: «Не заважай!», «Відійди», «Ти ще маленька, не впораєшся, я сам (а) все зроблю» і т.д. Намагайтеся давати дитині можливість спробувати свої сили. Хоче він помити підлогу, - дайте йому відерце і ганчірку. Вам буде потрібно потім усього кілька хвилин, щоб непомітно прибрати за ним калюжі, що утворилися в результаті його праці, але зате в дитини будуть формуватися навички не тільки самостійності, але й працьовитості. Хоче він попрати свій носовичок? Дозвольте йому зробити це. Нічого страшного, якщо потім Вам доведеться перепрати його, адже в даний момент не так важливий кінцевий результат. Підтримуйте дитину і схвалюйте його дії - адже він так має потребу в цьому. Головне не робити предметом глузувань його невмілі спроби. Адже від малюка деколи потрібно дуже багато зусиль для того, щоб зробити те, що дорослій здається простим і нескладним. Якщо у дитини щось не виходить, можна делікатно пояснити йому помилку і обов'язково підбадьорити, допомогти йому повірити в те, що у нього обов'язково все вийде. 

 

Пам'ятка для батьків, 
дитина яких уперше піде до дитячого садочка 

  1. Сформуйте у себе ставлення до дитячого садочка, налаштуйте себе на те, що дитині тут буде добре, її буде доглянуто, оточено увагою, вона отримає підготовку.
  2. Уникайте будь-яких негативних розмов у сім'ї про дитячий садочок у присутності дитини, оскільки вони можуть сформувати у неї негативне ставлення до відвідування дитячого садочка.
  3. Створіть спокійний, безконфліктний клімат у сім'ї.
  4. Заздалегідь потурбуйтесь, щоб розпорядок дня дитини вдома був наближений до розпорядку дня дитячого садочка (ранній підйом, час денного сну, прийом їжі, прогулянки).
  5. Ознайомтесь з режимом харчування та меню дитячого садочка.
  6. Навчайте дитину їсти не перетерті страви, пити з чашки, привчайте тримати ложку.
  7. Відучіть дитину від підгузків. Виховуйте у неї потребу проситися до туалету.
  8. Учіть дитину впізнавати свої речі: білизну, одяг, взуття, носовичок.
  9. Учіть гратися іграшками. Скажімо, ляльку можна годувати, колисати, гойдати; пірамідку збирати, розбирати.
  10. Привчайте дитину після гри класти іграшки на місце.
  11. Пограйтесь вдома у дитячий садок з ляльками: погодуйте їх, почитайте казку, поведіть на прогулянку, покладіть спати.
  12. Виховуйте у дитини позитивний настрій та бажання спілкуватись з іншими дітьми.
  13. Тренуйте систему адаптаційних механізмів у дитини - привчайте її до ситуацій, в яких потрібно змінювати форми поведінки.
  14. Підготуйте для малюка індивідуальні речі: взуття та одяг для групи, 2-3 комплекти змінної білизни, чешки для музичних занять, носовичок.
  15. Повідомте старшу медичну сестру, вихователів про стан здоров'я вашої дитини.

 

  1. Проконтролюйте, аби початок відвідування дитячого садка не збігався з епікризними термінами: 1 рік 3 місяці,  1 рік 6 місяців,  1 рік 9 місяців,  2 роки,  2 роки 3 місяці, 2 роки 6 місяців, 2 роки 9 місяців, 3 роки.
  2. Дайте дитині до садочка улюблену іграшку.
  3. Не залишайте дитину одну і надовго в перші дні відвідування дитячого садочка. 

 


Дослухайтесь до порад вихователя!!!

 

 

                                                КОНСУЛЬТАЦІЯ

                                           Заповіді батьківства

    Одвічне питання турбує не одне покоління батьків: як виховувати дитину? Що робити, аби вона виросла доброю людиною, розкрившись усіма своїми здібностями, аби змогла віддати людям те, з чим прийшла у світ?
   Чимало вчених у різний час обгрунтували своє бачення батьківської педагогіки. Світова психолого-педагогічна думка виробила ряд цінних настанов, які з урахуванням сучасного практичного досвіду лягли в освіту прийнятих у Міжнародний рік дитини десяти правил поведінки батьків, своєрідного кодексу любові, що його мають дотримуватися ті, кому Богом призначено плекати найдорожчий скарб - їхніх дітей.

1.Люби свою дитину!

   Радій її присутності біля тебе, приймай її такою, якою вона є, бо то твій паросток, твоє творіння. Не ображай і не принижуй її, не розхитуй її віри в себе, не завдавай болю несправедливою покарою, не відмовляй у твоїй довірі, дай їй привід любити тебе.

2.Оберігай своє дитя!

   Захищай дитину від фізичних та душевних небезпек, навіть, якщо доведеться жертвувати власними інтересами й ризикувати своїм життям. Не зважай ні на що, коли йдеться про твоє дитя, про твою дитину квітку, яку можуть знівечити.

3.Будь добрим прикладом для своєї дитини!

   Прищеплюй до духовних вартостей свого народу і сам живи, дотримуючись його традицій. Стався до дитини з великою відповідальністю, їй потрібне таке домашнє вогнище, де сім'я дружна, де шанують і люблять людей похилого віку, де підтримують тісні та щирі зв'язки з усім родом та друзями. Вона має жити у такій родині, де панує чесність, справедливість, скромність, гармонія у всьому.

4.Грай зі своєю дитиною!

   Віддай дитині стільки часу, скільки необхідно для її розвитку. Менше зважай на свої власні інтереси, бо інтереси дитини - водночас і твої. Багато розмовляй з нею, не відвертайся, коли вона щось говорить: може саме в ту мить дитина звіряється тобі найбільшими таємницями свого життя. Грай з нею так, як їй подобається, приймай серйозно її гру, світ її уяви.

5.Працюй зі своєю дитиною!

  Допомагай дитині, коли вона намагається взяти участь у якійсь справі. Коли підросте, потроху залучуй до праці з людьми і для людей. На дозвіллі, під час канікул, не бідкайся, що вона втомиться від роботи, бо для неї праця з дорослими - то погляд у майбутнє.

6.Дозволь дитині набувати життєвого досвіду, нехай навіть не безболісного, але самостійного!

   Дитина визнає лише такі враження, які пережила самостійно, а твій власний життєвий досвід (хоч як тобі прикро) часто-густо не важить для неї нічого. Тож дай їй змогу самій "збирати свою скриню", навіть якщо тут існує певний ризик. Надмірна опіка й тепличні умови життя можуть викликати соціального інваліда.

7.Покажи дитині можливості і межі людської волі!

   Розкрий перед дитиною чудові можливості розвитку й самоутвердження людської особистості відповідно до її особливостей та обдарованості. Водночас показуй на прикладах, що кожен має визнавати норми співжиття і дотримуватися їх у родині, в колективі, у суспільстві.

8.Привчай дитину бути слухняною!

   Стеж за поведінкою дитини і спрямовуй її так, щоб учинене нею не завдавало шкоди ані її самій, ані будь-кому. Не обминай моментів, коли вона не гарно поводиться у твоїй присутності, зауваж і поясни, чому треба чинити саме так, а не інакше, для неї це буде наукою. Винагороджуй за додержання установлених правил, однак у разі нагальної потреби наполягай на шануванні їх за допомогою розумного покарання.

9.Чекай від дитини лише таких думок та оцінок, на які вона здатна на даному етапі свого розвитку і які може підказати її власний досвід!

    Мине багато часу, доки дитина навчиться орієнтуватись у складному світі, що оточує її. Допомагай її, скільки зможеш, і вимагай від неї власної думки чи самостійного висновку тільки з урахуванням реалій її вікового розвитку і вже набутого досвіду.

10.Давай дитині змогу набувати такі враження, які полишатимуть вартісні спогади!

   Дитина, як і дорослий, "живиться" різними враженнями, які знайомлять її з довкіллям і життям інших людей. Дбай про те, щоб вона бачила, чула, відчувала, якомога більше цікавого для себе, щоб збагачувалася корисними знаннями і добрими почуттями.

 

Логін: *

Пароль: *